KMS ile Lisanslama Sırasında Karşılaşılan Hatalar ve Çözüm Yöntemleri

Eyl 06, 2013

KMS sunucusundan lisanslama işlemi yapabilmek için, bazı sistem ayarlarının doğru yapılması gerekir. Bu ayarlar yapılmadan KMS sunucusundan lisanslama işlemi yapılamaz ve hata mesajlarıyla karşılaşılır. Yapılması gereken ayarlar aşağıdaki gibidir.

  1. Lisanslama işlemi yapabilmek için öncelikle lisanslama yapmak istenen bilgisayarın zaman aralığı doğru olmalıdır. İTÜ içerisinde bu zaman aralığı "(UTC+03:00) İstanbul" zaman aralığıdır. Zaman aralığını değiştirmek için;

  2. Start (Başlat) > Control Panel (Denetim Masası) > Date and Region (Saat ve Bölge) yolu izlenir.

    k1

  3. Date and Time (Tarih ve Saat) başlığı altında Change Time Zone (Saat Dilimini Değiştir) seçeneği tıklanır.

    k2

  4. Ardından Change Time Zone (Saat Dilimini Değiştir) seçeneği tıklanır.

    k3

  5. "(UTC+03:00) İstanbul" zaman aralığı seçilir.

    k4

  6. Seçilen zaman aralığı Date and Time (Tarih ve Saat) kısmında görülür.

    k5

  7. Bilgisayarın internet erişiminin olduğuna, dolayısıyla KMS sunucusuna erişebildiğine, emin olunmalı; ayrıca IP Ayarları kontrol edilerek doğru DNS sunucusunun ayarlandığına emin olunmalıdır. IP ayarlarını kontrol etmek için Ipconfig Komutu başlıklı dokümanından yararlanılabilir.

  8. Lisanslama işlemi yapılmak istenen bilgisayarın BIOS' unun güncel olması gerekir. BIOS güncelleme işlemi için Lisanslama için BIOS Güncellemesi dokümanından yararlanılabilir.                                                                                                                                                                                                                                                      ​
  9. Bunların ardından hala lisanslama işlemi yapılamadıysa bunun sebebi bilgisayar firmasının KMS aracılığıyla sınırsız lisanslama işlemini engellemiş olması olabilir. Cihazda "Powershell" açılarak "wmic path SoftwareLicensingService get OA2xBiosMarkerStatus" komutu çalıştırılır. Komutun çıktısı "0" ise cihaz kaynaklı bir engelleme bulunmamaktadır, "1" ise BİOS tabanlı bir engelleme mevcuttur. Lisanslama engelinin kaldırılabilmesi için Firmware (Donanım yazılımı) güncellemesi yapılması gereklidir. 
     

Karşılaşılan Hata Kodları ve Yapılması Gerekenler

  • 0xC004F039: Bu hata, istemci KMS sunucusuyla bağlantıya geçemediği zaman alınır. Sunucu ile istemci arasındaki internet bağlantısı kontrol edilmelidir.

  • 0x80070005: User Access Control (Kullanıcı Erişimi Denetimi) yükseltilmemiş komut satırından işlem yapmayı engeller. İşlem yapabilmek için Command Prompt (Komut Satırı)'na sağ tıklanıp Run As Administrator (Yönetici Olarak Çalıştır) seçilir. Daha sonra normal lisanslama işlemi yapılır.​
  • 0xC004F035: Bu hata KMS için uygun olmayan bir işletim sisteminden lisanslama yapılırken alınır. Çözüm için eski bir işletim sisteminden, yazılım sunucusunda bulunan Windows Vista, Windows 7, Windows 8 veya Windows 10'a yükseltme yapmak gereklidir.

  • 0xC004F059: Bu hata mesajı alan bilgisayar için BIOS güncellemesi gerekir. BIOS güncellemesi için Lisanslama için BIOS Güncellemesi  dokümanından faydalanılabilir.

  • 0xC004F042: Bu hata beta versiyonu olan işletim sistemlerinden lisanslama yapılırken alınır. Düzeltmek için resmi sürüm olan bir işletim sistemi kurulması gerekir.

  • 0xC004F065: Bu hata kodu orijinal olmayan işletim sistemlerinden lisanslama yapılırken alınır. Düzeltmek için orijinal bir işletim sistemi yüklenmesi gerekir.

  • 0xC004F069, 0xC004F06C: KMS sunucusu ile istemcinin zaman ayarları uyuşmadığı zaman bu hatalar alınır. Çözmek için istemcinin zaman aralığı ve saat ayarlarının yukarıdaki bilgiler doğrultusunda ayarlanması gerekir.

  • 0x80070005: Sistemde yönetici olmayan bir kullanıcı tarafından lisanslama yapılmaya çalışıldığı zaman bu hatayla karşılaşılır. Çözmek için komut satırı yönetici olan bir kullanıcı hesabıyla çalıştırılır.

  • 0x8007232A, 0x8007232B, 0x8007251D: Bu hata mesajlarıyla DNS ile ilgili bir sorun olduğunda karşılaşılır. Çözüm için ağ bağlantıları ve sunucu isminin doğru yazıldığı kontrol edilir. Eğer çözülmezse DNS sorunu olup olmadığına bakılır.

  • 0xC004F074: KMS sunucusuna ulaşılamadığı zaman bu hata alınır. Ayrıca yukarıda belirtildiği gibi zaman aralığı uyuşmazlığı durumlarında da bu hata kodu ile karşılaşılır. Bu hata kodu alındığı zaman lisanslama yapılmak istenen bilgisayarın KMS sunucusuna eriştiğinden emin olunmalı ve zaman aralığı ayarının yukarıdaki belirtilen adımlara göre yapılması gerekir.